rajibraj 14 Haziran 2025, 13:52

Bir Ürünü Doğru Fiyatlandırmak: Bilim mi Sanat mı?

  • 76Görüntüleme

Ürün fiyatlandırması, yalnızca maliyetin üstüne kâr koymakla bitmeyen bir strateji oyunudur. AYKAZ Group olarak, ürün yaşam döngüsünün her aşamasında uygun fiyatlama stratejileri geliştiriyoruz. Bu süreçte pazar dinamikleri, hedef kitle davranışları ve üretim maliyetleri gibi birçok faktörü değerlendiriyoruz. Ayrıca, anketler ve odak grup çalışmalarıyla müşteri iç görülerini analiz ederek, sadece fiyat değil, algıyı da yönetiyoruz. Zira tüketici algısında "çok ucuz" olan ürün kalitesiz, "çok pahalı" olan ise erişilmez bulunabilir. Doğru fiyat, markanın konumunu belirler, rekabette sürdürülebilir avantaj sağlar. Stratejik iş geliştirme; doğru ürünü, doğru zamanda, doğru fiyatla buluşturma sanatıdır. Ve bu sanatı veriyle şekillendirmek gerekir.